Wednesday, April 7, 2021

Și în a treia zi...

 Acest articol este un pamflet și trebuie tratat ca atare. De asemenea, nu sunt responsabil pentru acțiunile nimănui, indiferent dacă citește sau nu acest articol.


            A trecut ceva vreme, sincer. Ceva mai mult ca de obicei. Cumva, în eterna-mi speranță infantilă, am crezut că nu voi dezvolta o dezamăgire crescândă la adresa unei bune părți ale propriei generații, dar având în vedere atitudinea generală în ultimele câteva luni, tind să cred că voi renunța la ea de tot.

            La generație, nu la speranță. Sugi pula. Și nu, articolul ăsta nu va continua cum crezi, cu "vai de mine, cum pot oameni așa tineri și frumoși, votanți USR (mișto trenul? mișto, vorbim în următorul), să zică asemenea bazaconii (bazaconie însemnând orice altceva decât aceeași narativă distopică de STAI ACASĂ/POARTĂ MASCA/FĂ VACCINUL)". Astfel de romane sunt nu sunt altceva decât eternele postări de status quo pe care cineva le face când vrea să i se sugă pula puțin că "uite frate, om cu capul pe umeri, ascultă de guvern și de știri".

            Iar am reușit să mă scârbesc singur. Revenind.

            Am observat două categorii mari și late de răspunsuri extreme la toată situația asta. Prima, de care probabil și tu, tânăr frumos, căca-m-aș pe ochii tăi iluștri, ai făcut bășcălie încontinuu, ai căror membri sunt în marea majoritate din generația părinților noștri, e cea a conspiraționiștilor profesioniști. Îi știi, droaia de "Frate, toată treaba asta e un mare plan al ocultei mondiale, MASCA ARE CIP, JOS CU TURNURILE 5G, FMM BIL GHEIȚ". Recunosc, prima sută de dăți în care am văzut o postare luând un astfel de exemplar la pulă, am râs și eu copios. Dăm un share, "uite, bă, ce a zis prostul ăla", hihi, haha, totul bine și frumos. 

            A doua categorie, din care mai mult ca sigur faci parte, ai căror membri sunt din generația noastră, au fost cei cu "nu, bă, ce naiba, ascultăm de toți, indiferent de ce măsuri bagă, lasă că știu ei mai bine, stai bă acasă, cât de prost să fii să nu porți și 2 măști dacă e nevoie". Postare peste postare cu nimic altceva decât rugi la respectarea regulilor, batjocură sau chiar ură față de cei care nu o fac, nimic altceva în comentarii decât același comentariu cu "adevărat, uite cât de proști sunt ăștia". Cea mai mică deviere de la norma impusă fiind, desigur, întâmpinată cu atacuri la persoană, linkuri către aceleași articole vechi deja de luni de zile, și o superioritate asumată, venită probabil din mândria celor care ascultă de ce "e bine și normal și frumos", chestie pe care au făcut-o toată viața, că morții mă-sii, e grele să gândim singuri, o dăm cu bula și aia e. Un intelectualism ok.

            Și acum vine twistul, pe care cei mai inspirați dintre voi l-ați intuit probabil. Ambele categorii sunt retardate mintal ÎN MOD EGAL. Șoc și groază, nu? Cum adică, toți oamenii ăștia deschiși la minte, care au văzut diverse țări, care sunt atât de citiți, studenți, oameni la apexul vieții lor, viitorul țării, sunt tâmpiți, proști făcuți grămadă, absolut 0 activitate cerebrală?

            Bă, cu mare durere te anunț că da. Pentru că, deși e adevărat că generația curentă de tineri a făcut destul de multe în ceea ce privește libertatea de exprimare, în același timp a reușit să desfacă tot ce a făcut adoptând cultura de bulă. În sensul în care, dacă nu ai aceleași opinii, asupra a absolut tot, marș din bulă. De ipocrizia de a face asta și a te considera intelectual am mai vorbit și cu altă ocazie, deci nu mai intru în detalii. Făcând asta și considerând că au un avantaj moral, în schimb, e ceea ce îi face periculoși, nu ca entitate, ci ca unealtă. Foarte mulți oameni, cu foarte multă influență, repetă ca papagalii tot ce zic sfintele autorități. și astfel devin o armă incredibilă de propagandă, pentru că, logic, proștii sunt cei mai siguri pe ei, mai ales când zic ceva greșit. De celebrități care încurajează ilegal la vaccinare pentru puncte de social cred nici nu mai zic, că ăia deja merită ceva ce dacă e exprimat, mă pune pe și mai multe liste.

            Și nu, înainte să ți se umfle penele de activist online și să lași un comentariu care nu va interesa pe nimeni, nu fac parte din cealaltă tabără, nu sunt de părere că e un plan mondial să ne cipeze pe toți, mai ales din moment ce consiliul de etică al Germaniei a zis deja că nu e ok ca celor ce au fost vaccinați să li se ofere privilegii. Să sperăm că ăsta va fi cazul la nivel global, deși nu m-ar mira ca vreunui/vreunei tâmpit/tâmpite privilegiile să i se pară un lucru total ok, fără să realizeze că nu face decât să le dea dreptate conspiraționiștilor.

            Nervii și dezamăgirea mea vin din 2 direcții, una din ele fiind cea explicată mai sus, și anume retardații care se zic și fac orice doar pentru că așa li se zice, pentru că garantez că dacă CDC-ul ar zice mâine că să mi se sugă pula ar fi 100% eficient în a obține imunitate împotriva covidului, ar face coadă mai ceva ca la pâine pe vremea lui ceaușescu. Dar e și un lucru pozitiv în asta, pentru că deși am fost grav dezamăgit de oameni pe care îi credeam înainte capabili de un gând independent, acum măcar știu să nu mă mai aștept la nimic.

            A doua sursă e faptul că de acum încolo va fi mult mai rău. Stai, să explic.

            Efectul social pe care l-au avut măsurile luate la nivel global a fost acela de despărțire a oamenilor în tabere, deja mai mult decât erau, și de a scoate la iveală faptul că, indiferent cât de incompetent se dovedește a fi un guvern, atunci când apare cel mai mic semn de frică, oamenii vor sări buluc la a tăcea din gură și a asculta absolut tot ce li se spune, indiferent de cât de absurd ar părea în mod normal. Și da, măsurile luate au fost absurde, dovedit fiind faptul că LOCKDOWN-URILE NU AU ÎNCETINIT RĂSPÂNDIREA VIRUSULUI ȘI ABSENȚA LOCKDOWN-URILOR NU A ÎNCURAJAT RESPECTIVA RĂSPÂNDIRE.

            Aș vrea să iei o secundă piua să înțelegi exact ce înseamnă asta. Dovedit, printr-un studiu științific, că tot erai ăla care urla să ai încredere în doctori și în experți, măsurile pe care le încurajai, măsurile pe baza cărora ai început să urăști oameni pe care nu îi cunoști, măsurile care au dus la faliment sute de afaceri mici în timp ce au mărit profiturile monopolurilor, măsurile care te-au închis în casă ca pe un animal, în timp ce cea mai hedonistă, egoistă și individualistă generație te certa că ești egoist și că din cauza ta mor bătrânii sunt fix pula.

            FIX.

            PULA.

            Zero. Zip. Nimic. Nada. 

            Cu atât ai ajutat.

            Pentru atât ai fost gata să lupți de partea lor.

            Din păcate, și eu am fost complice la asta. În momentul în care mi-am pus o mască pe față ca să evit să am o conversație enervantă într-un magazin, am acceptat cursul ăsta al faptelor. Unde ne duce rămâne de văzut, dar e măcar o parte bună în treaba asta care îmi ține în viață speranța aia la care nu renunț vreodată. Dacă lucrurile ar fi fără speranță, toate rahaturile astea pe care le fac pentru a-i pune pe oameni unul împotriva altuia nu ar fi necesare, și aparent încă sunt.

            Și pentru ultima oară, în caz că nu era deja evident, da, încă sunt de acord că dacă ești într-o categorie de risc sau ai pe cineva într-o categorie de risc apropiat ție, logic că ar trebui să încerci prin orice modalitate să eviți să iei corona sau literalmente orice altceva. Asta mai era o sursă a nervilor pe care am uitat să o zic, faptul că mai oricine cu care am vorbit a crezut că vreau să îi omor bunica pentru că nu sunt de acord cu ultimul căcat zis de Arafat la televizor. Nu frate, nu vreau să omor pe nimeni.


            Vreau să fiu lăsat să trăiesc.

            

            

1 comment: